Batteriladdare - Elförsörjning

Batteriladdare / Elbil


Upptäck vårt sortiment av batteriladdare för inbyggnad eller underhållsladdning. Har du några frågor? Kontakta oss.

förenkla din sökning Dölj filter
Typ
Pris
18
CTEK Njord GO Type 2 Elbilsladdare
NJORD® GO är en 11 kW EV-laddare (EVSE) som ger dig snabb och pålitlig laddning f&#...
8995 kr (10995 kr)
Köp!
Artnr: CT-40-353
DEFA MultiCharger 1205R Flex Underhållsladdare 3 uttag
Denna underhållsladdare från DEFA kopplas enkelt in på kretsen för motorvä...
2395 kr
BESTÄLLNINGSVARA
Artnr: 450015
DEFA MultiCharger 1205 Flex Underhållsladdare
Denna underhållsladdare från DEFA kopplas enkelt in på kretsen för motorvä...
2365 kr
BESTÄLLNINGSVARA
Artnr: 450016
DEFA MultiCharger 1210 Flex Underhållsladdare
Denna underhållsladdare från DEFA kopplas enkelt in på kretsen för motorvä...
3265 kr
Köp!
Artnr: 450017
Batteriladdare CTEK MXS 10EC
CTEK MXS 10EC är en flexibel verkstadsladdare med en batterisupportenhet för batterier s...
3095 kr
BESTÄLLNINGSVARA
Artnr: CT-40-095
Batteriladdare MXS 7.0 12 Volt
CTEK MXS 7.0 är perfekt för laddning av större batterier som du hittar i husbilar, ...
1795 kr
BESTÄLLNINGSVARA
Artnr: CT 56731
Verkstadsladdare 12/100 5M
Calix Verkstadsladdare har 12 Volt 100 Ampere med 5 m kablage med kraftiga batteriklämmor. De...
14695 kr
BESTÄLLNINGSVARA
Artnr: CX1753945
Verkstadsladdare 12/100 2M
Calix Verkstadsladdare har 12 Volt 100 Ampere med 2 m kablage med kraftiga batteriklämmor. De...
13665 kr
BESTÄLLNINGSVARA
Artnr: CX1753940
Batteriladdare CTEK PRO 60
CTEK PRO60 är en innovativ och effektiv 60A batteriladdare och strömförsörjnin...
17295 kr
BESTÄLLNINGSVARA
Artnr: CT-40-150
CTEK Njord Go Väggfäste
Ett väggfäste till din NJORD GO.
350 kr
BESTÄLLNINGSVARA
Artnr: CT-40-388
DEFA SmartCharge 12V
SmartCharge grån DEFA är en test- och prisvinnande portabel batteriladdare som passar al...
fr. 1225 kr
Batteriladdare CTEK MXTS 40
MXTS 40 är en laddare och batterisupportenhet med grundläggande utrustning som passar f&...
8685 kr
BESTÄLLNINGSVARA
Artnr: CT-56-995
14
Batteriladdare MXS 5.0 Polar
CTEK MXS 5.0 POLAR har utvecklats speciellt för att ge dig utmärkt allround-laddning i s...
1195 kr (1395 kr)
Köp!
Artnr: CT 56855
Batteriladdare CTEK PRO 25S
PRO25S är en innovativ, mångsidig och högeffektiv 25A batteriladdare och kraftk...
4185 kr
BESTÄLLNINGSVARA
Artnr: CT-40-194
Batteriladdare CTEK MXTS 70/50
MXTS 70/50 är den ultimata verkstadsladdaren. Med både en strömkälla med h...
17525 kr
BESTÄLLNINGSVARA
Artnr: CT-40-016
Batteriladdare MXS 5.0 12 Volt
MXS 5.0 levereras med automatisk temperaturkompensation för bästa laddningsprestanda ...
1145 kr
BESTÄLLNINGSVARA
Artnr: CT56305
Batteriladdare CTEK PRO 120
CTEK PRO120 är en innovativ och effektiv 120A batteriladdare och strömförsörjn...
27695 kr
BESTÄLLNINGSVARA
Artnr: CT-40-230
Batteriladdare CTEK I1225
Temperaturreglerad laddning med I1225, ger effektiv och snabb laddning. Perfekt för laddning ...
4185 kr
BESTÄLLNINGSVARA
Artnr: CT-40-189
Batteriladdare MXS 5.0 Polar + Bumber
CTEK MXS 5.0 POLAR har utvecklats speciellt för att ge dig utmärkt allround-laddning i s...
1555 kr
BESTÄLLNINGSVARA
Artnr: CT 56855B




Hos oss på fordonsshoppen.se hittar du batteriladdare för inbyggnad eller underhållsladdning. Att köra en kort sträcka under start- och stoppförhållanden kommer att göra det svårt för ditt bilbatteri att ladda normalt. Om du använder innerbelysningen, torkaren för att gå på full kapacitet eller använder cigarettändaren för att ladda din mobiltelefon kommer ditt bilbatteri att vara under större tryck och kan vara svårt att ladda helt. 



Varför en batteriladdare?
När batteriet är urladdat startar bilen inte alls. Att komma till en bil som inte startar är inte alls kul, särskilt inte på vintern, tyvärr är detta den mest riskabla tiden, eftersom batterikapaciteten redan är väldigt känslig. Vid cirka -18°C är sannolikheten för leverans av nytt batteri också 40 % lägre än normal effekt. Dessutom ökar batteriets motstånd i kylan, och de flesta bilar kan inte ladda batteriet mer än 60-80 % av batterikapaciteten vintertid. När det är riktigt kallt använder vi också gärna alla tillgängliga värmefunktioner, som stolsvärme och annan internvärme, och detta i kombination med ovanstående och den korta körsträckan gör att bilen inte hinner ladda batteriet. Detta gör i sin tur att bilen inte startar, eftersom startmotorn kräver mycket kraft vid start.


Kör inte din elektronik på svag ström
Bilens Volt är 12 - eller 12,7 för att vara exakt om batteriet är fulladdat. Om man väljer att köra runt med ett dåligt batteri som inte kan ge den volten till all den elektronik bilarna har idag löper man stor risk att köra de elektroniska komponenterna på dålig ström vilket kommer skada dessa i längden och orsaka dyra el-fel. Detta är ännu mer märkbart för bilar som står stilla en del eftersom generatorn inte får arbeta för att kontinuerligt ladda bilbatteriet som det normalt gör när man kör längre sträckor.


Minska bränsleförbrukningen och de skadliga utsläppen
Det här är antagligen något som inte alla har full insikt i men har man ett fulladdat batteri varje gång man sätter sig i bilen så minskar faktiskt bränsleförbrukning och de skadliga utsläppen. Detta på grund av att alla bilar har en generator som tar kraft från motorn för att skapa ström till ditt batteri. Denna energikonvertering är mindre effektiv än om du laddar i ett uttag då en generator under hög drift kan ta 5-10 Hästkrafter från din bil för att orka med alla andra elektriska funktioner.