Upptäck vårt sortiment av batteriladdare för inbyggnad eller underhållsladdning. Har du några frågor? Kontakta oss.
-
Belysning
- Ledramp
- Extraljus
- Extraljuspaket
- Arbetsbelysning
- Blixtljus
- Backljus
- Fästen & Tillbehör
- Kabelsatser & Canbus
- LED Konvertering
- Färdstrålkastare
- Baklyktor
- Bromsljus
- Blinkers
- Skyltbelysning
- DRL ljus
- Reflexer
- Innerbelysning
- Positionsljus
- LED Lampor
- Glödlampor
- Xenonlampor
- Sökarljus
- Specialljus
- Pannlampor
- Ficklampor
- Marin
- Modellanpassade extraljuspaket
- Elförsörjning
- Tillbehör
- Fordon
- ERBJUDANDEN
Batteriladdare / Elbil
Upptäck vårt sortiment av batteriladdare för inbyggnad eller underhållsladdning. Har du några frågor? Kontakta oss.
Hos oss på fordonsshoppen.se hittar du batteriladdare för inbyggnad eller underhållsladdning. Att köra en kort sträcka under start- och stoppförhållanden kommer att göra det svårt för ditt bilbatteri att ladda normalt. Om du använder innerbelysningen, torkaren för att gå på full kapacitet eller använder cigarettändaren för att ladda din mobiltelefon kommer ditt bilbatteri att vara under större tryck och kan vara svårt att ladda helt.
Varför en batteriladdare?
När batteriet är urladdat startar bilen inte alls. Att komma till en bil som inte startar är inte alls kul, särskilt inte på vintern, tyvärr är detta den mest riskabla tiden, eftersom batterikapaciteten redan är väldigt känslig. Vid cirka -18°C är sannolikheten för leverans av nytt batteri också 40 % lägre än normal effekt. Dessutom ökar batteriets motstånd i kylan, och de flesta bilar kan inte ladda batteriet mer än 60-80 % av batterikapaciteten vintertid. När det är riktigt kallt använder vi också gärna alla tillgängliga värmefunktioner, som stolsvärme och annan internvärme, och detta i kombination med ovanstående och den korta körsträckan gör att bilen inte hinner ladda batteriet. Detta gör i sin tur att bilen inte startar, eftersom startmotorn kräver mycket kraft vid start.
Kör inte din elektronik på svag ström
Bilens Volt är 12 - eller 12,7 för att vara exakt om batteriet är fulladdat. Om man väljer att köra runt med ett dåligt batteri som inte kan ge den volten till all den elektronik bilarna har idag löper man stor risk att köra de elektroniska komponenterna på dålig ström vilket kommer skada dessa i längden och orsaka dyra el-fel. Detta är ännu mer märkbart för bilar som står stilla en del eftersom generatorn inte får arbeta för att kontinuerligt ladda bilbatteriet som det normalt gör när man kör längre sträckor.
Minska bränsleförbrukningen och de skadliga utsläppen
Det här är antagligen något som inte alla har full insikt i men har man ett fulladdat batteri varje gång man sätter sig i bilen så minskar faktiskt bränsleförbrukning och de skadliga utsläppen. Detta på grund av att alla bilar har en generator som tar kraft från motorn för att skapa ström till ditt batteri. Denna energikonvertering är mindre effektiv än om du laddar i ett uttag då en generator under hög drift kan ta 5-10 Hästkrafter från din bil för att orka med alla andra elektriska funktioner.