Retur och reklamation

RETUR


Hos Fordonsshoppen har du alltid 14 dagars ångerrätt. Fraktkostnaden står du själv för och det är viktigt att produkten inte används innan en retur sker, förpackningen måste alltså vara obruten. Observera att Quality Way Sweden AB inte står för returfrakt


När din retur mottagits behöver den godkännas av Fordonsshoppen, vid en ogiltig retur återkopplar vi till dig via mail.

Vid retur står du för risken för varan och det är därför mycket viktigt att varan returneras i en oskadad originalförpackning och att alla eventuella tillbehör och manualer också skickas med. Använd gärna originalkartongen din order kom i som yttre emballage vid retur. Förpacka din retur väl och skicka ditt paket spårbart - 

Märk returen tydligt med Fordonsshoppen, lägg med en notering där ditt namn och mailadress framgår och skicka paketet till: 

Fordonsshoppen, Quality Way Sweden AB
Upplagsvägen 6
982 38 Gällivare

Återbetalning av mottagen och godkänd retur sker inom 30 dagar.



REKLAMATION

Du som konsument har enligt svensk lag möjlighet att reklamera en vara i upp till 3 år efter köpet, dock inom skälig tid från att ett fel upptäckts. Reklamationsrätten gäller fel som kan härledas till produktionen av varan och gäller alltså inte normalt slitage eller åldrande av produkt.
Quality Way Sweden AB förbehåller sig rätten att i första hand avhjälpa felet, i andra hand omleverans av varan och i sista hand återköp. Vänligen kontakta vår kundtjänst gällande frågor om reklamationer och returer på info@fordonsshoppen.se.

Vid en reklamation görs en utredning utav produkten. Dina åsikter som kund värderas högt därför ber vi dig att kontakta oss vid åsikter eller bekymmer.

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.